Ekspedition og service
Såfremt de varer, du bestiller, er på lager, sender vi dem fra København inden for 2 hverdage. Betalingen opkræves via den betalingsmetode du opgiver. Alle garantiordninger gælder selvfølgelig også ved online ordrer.
Når du handler med sanketure.dk indgås aftaler på dansk.
Priser
Hvor intet andet er nævnt, er priserne på denne website i danske kroner og er inklusive 25% moms. Priserne opdateres løbende.
Ved brug af udenlandske kreditkort omregnes det danske beløb til den lokale valuta i henhold til den kort-udstedendes regler herom – herunder de valutakurser, som kortudstederen opererer med.
Porto/Fragt
Når du lægger varer i den elektroniske indkøbskurv, beregnes pakkens vægt automatisk. Der kan maksimalt være 12 kg i en pakke – bestiller du mere, deles det i flere pakker. Ud fra vægten beregnes den porto, du skal betale for at få varerne tilsendt.
For forsendelser til øvrige lande opkræver vi transportørens portotakster, idet mindste takst beregnes ud fra en vægt på 1 kg. Vi følger taksterne for transportørens geografiske zoner, så eksempelvis kunder i Finland og Sverige betaler det samme.
Leveringstiden for forsendelser til Danmark er 1-5 hverdage.
Fortrydelsesret for varer køb på vores webshop.
Du har 14 dages fortrydelsesretpå fysiske vare, ikke på nogle billetter til begivenheder som sanketure, svampeture eller lignende begivenheder.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til kontakt@sanketure.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af sanketure og andre begivenheder er ikke muligt, da disse bliver solgt under reglerne for begivenheder, på samme fod som koncerter. Ved aflysning, fra Sanketures side, af en sanketur eller anden begivenhed vil man få valget mellem pengene retur eller ombytte til en anden begivenhed i samme pris. Hvis du har købt billetter eller andet med tilgodebevis eller gavekort kan du ikke få udbetalt det tilsvarende beløb, men få det på et nyt gavekort eller tilgodebevis.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb af en fysisk vare, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Bytteret
Bytteretten gælder i 30 dage fra købsdato (dog kan julegaver byttes indtil 30 dage efter jul). Vilkårene er som ved returret.
Bytteregler gælder kun fysisk varer.
Billetter til begivenheder som sanketure eller andet kan IKKE byttes, returneres eller ændres.
Servicevilkår
Sanketure forbeholder sig retten til at afvise kunder med dårlig opførsel, truende eller ubehagelig adfærd, både online samt fysisk tilstedeværende.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på sanketure.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Dette er ikke muligt ved køb af billetter til sanketure eller andre begivenheder.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Sanketure.dk
Hirsevej 1, 1. th
2700 Brønshøj
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Garanti
Garanti er en service, som ligger ud over købeloven, og som stiller kunden væsentlig bedre end købelovens regler. Typisk angiver hver leverandør en periode af en given varighed. Hvis produktionsfejl viser sig indenfor denne periode, afhjælpes med reparation eller ombytning – efter leverandørens valg. For kikkerter og teleskoper og visse andre optiske produkter såsom fotoadaptere, er denne garanti udvidet af producenten for køberen af produktet. Længden af garantien står anført ved det enkelte produkt. Garantien omfatter ikke almindelig slitage og skader, der ikke kan henføres til fejl i produktet, eller uhensigtsmæssig brug.
Moms
Ved salg til private gælder følgende regler:
Indenfor EU: Varer, der sendes til adresser inden for EU’s indre marked, faktureres som ved salg i Danmark – dvs. priserne indeholder 25% moms.
Betaling
Du kan anvende følgende kort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Eurocard, MasterCard og PayPal. Beløbet bliver trukket fra din konto, når ordren er gået igennem. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Kundeoplysning
Dine kundeoplysninger behandles fortroligt og opbevares sikkert. Dine kundeoplysninger vil under ingen omstændigheder blive videregivet eller solgt til 3. part.
Ehverv og/eller private arrangementer
Alle skriftlige aftaler via mail eller anden korrespondance er bindende og hvis aflyst indenfor 4 uger medfører et gebyr på 3500,- kr. inklusiv moms for mindre gruppe arrangementer uden mad. For større grupper (+20 personer) eller mad arrangementer er det 6000,- kr. inklusiv moms.
Sikkerhed ved betaling med kreditkort
Naturbutikken bruger YourPay betalingsmodul. Trafikken herimellem foregår på en såkaldt “secure server” og følger SSL-standard. SSL betyder Secure Socket Layer og er den sikkerhedsstandard, som 98% af alle Internettransaktioner bruger i dag.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på tlf. +45 3328 3838 eller send os en e-mail: kontakt@sanketure.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”